Tym artykułem praktycznie rozpoczynam mój blog i na wstępie muszę przyznać, że pomimo faktu, iż wiele problemów i zagadnień ciśnie mi się do głowy właśnie w tym momencie zacząłem zdawać sobie sprawę, jak trudno mi rozpocząć ten pierwszy wpis. Moja „kariera muzyczna” trwa sporo lat - oczywiście z jedną wielką przerwą, prawie dwudziestoletnią - i jak tylko pamiętam praktycznie od samego początku towarzyszyły mi i do dzisiaj towarzyszą częściej lub rzadziej pytania i to z różnych stron zarówno od fanów jak i dziennikarzy.
A'propos dziennikarzy: w tych latach moich początków miałem tą przyjemność poznać i kilkakrotnie być recenzowany przez ludzi, których dzisiaj z całą pewnością - biorąc pod uwagę moje doświadczenie ze współczesnymi - nazwać mogę fachowcami i zawodowcami. Pamiętam wiele spotkań w celu udzielenia wywiadów i wiem, że wielokrotnie słyszałem komentarz, który ogólnie w swojej treści zawierał stwierdzenie, że jestem muzykiem o dość precyzyjnych przekonaniach . Pamiętam również, że często stwierdzano, że nie wymagam zadawania wielu pytań aby dowiedzieć się ode mnie co myślę na dany temat. W ostatnich kilku latach, szczególnie po powrocie moim na polską scenę w 1999 roku w wywiadach, które udzieliłem zauważono wielokrotnie, że krytycznie oceniam to, co potocznie nazywamy rynkiem muzycznym w Polsce. Przyznam się szczerze, że aby chociażby śladowo wyjaśnić, albo ustosunkować się w moim blogu do tego zagadnienia specjalnie nie przygotowywałem się i to co teraz napiszę jest pewnego rodzaju zlepkiem myśli, przekonań, trosk, obaw , które doznaję bardzo często. Pozwolę sobie w tym momencie odpowiedzieć na pytanie, które wielokrotnie usłyszałem pod moim adresem abym wyjaśnił co mam na myśli mówiąc, że: „Stan muzyki polskiej jest przerażająco zły”. Rozpocznę moją odpowiedź dość przewrotnie. Otóż to co się stało w ostatnim dwudziestoleciu z muzyką polską, to że zepchnęliśmy ją na skraj wręcz dyskryminowanej, o czym normalnego słuchacza, czy obywatela przekonywać nie musz